Vier privacy beloftes

 

We verzamelen het liefst zo min mogelijk gegevens van je. Toch is dat soms nodig, om bijvoorbeeld in te loggen of om je te informeren over werkzaamheden die uitgevoerd zijn aan installaties. LogboekenOnline® behandelt jouw gegevens zorgvuldig en zorgt ervoor dat je privacy gewaarborgd blijft.

Daarom geven we je deze vier privacy beloftes mee:

  1. Je persoonlijke gegevens beschermen we alsof het die van onszelf zijn.
  2. Je persoonlijke gegevens gebruiken we alleen voor de in deze privacyverklaring omschreven doeleinden.
  3. Wij bewaren je gegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacyverklaring genoemde doeleinden te bereiken.
  4. Je persoonlijke gegevens delen we alleen indien dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst.
Lees verder

Welke persoonsgegevens verwerkt LogboekenOnline?

Om jouw overeenkomst die je met ons aangaat uit te voeren, hebben we de volgende persoonsgegevens van je nodig.

Bedrijfsgegevens
Persoonlijk en zakelijk gescheiden houden is wel zo prettig. Daarom vragen we om je (bedrijfs)naam, bedrijf e-mailadres en vestigingsadres in te vullen wanneer je onze producten in de hoedanigheid als bedrijf afneemt.

E-mailadres
We bewaren je bedrijf e-mailadres zodat het mogelijk is om in te loggen en je belangrijke berichten over je installaties of account toe te sturen.

Telefoonnummer
Je telefoonnummer wordt gebruikt zodat wij of een onderhoudspartij contact met je kan opnemen of bij een noodgeval.

Inloggegevens en klantnummer
Je bedrijf inloggegevens bewaren we om de toegang tot je account te beveiligen, zodat alleen jij kan inloggen. Wachtwoorden worden door ons gecodeerd opgeslagen.

IP-adres
Je IP-adres bewaren we om je een overzicht te kunnen geven vanaf welk IP-adres ingelogd is op je account of wijzigingen zijn doorgevoerd. Dit adres wordt ook gebruikt om jouw account beter te beschermen tegen ongeoorloofde toegang vanaf andere locaties.

 

Overige gegevens die LogboekenOnline verwerkt

We verzamelen ook enkele persoonsgegevens die niet bedoeld zijn voor de uitvoering van een overeenkomst. Dit doen we aan de hand van een gerechtvaardigd belang of met jouw toestemming. Het gaat om de volgende gegevens.

Werkgerelateerde persoonsgegevens
Solliciteer je bij ons, dan willen we natuurlijk graag weten wat je in huis hebt. Dit checken we aan de hand van je cv, motivatiebrief, portfolio of ingezonden sollicitatieopdracht. We zullen jouw persoonsgegevens binnen vier weken verwijderen in het geval je helaas niet wordt aangenomen.

Cookies
Enkele van de hiervoor genoemde gegevens in combinatie met de door ons geplaatste cookies maken het voor ons mogelijk om te bekijken hoe jij onze website en diensten gebruikt. Zo kunnen we onze website en dienstverlening beter aanpassen naar jouw smaak.

Serverlogs
Maak je gebruik van onze diensten, dan bewaren wij in zogenaamde serverlogs automatisch enkele gegevens over je verbinding met onze servers. Denk aan je IP-adres, browserversie, en het tijdstip van je bezoek. De gegevens in deze logs gebruiken wij om fouten op onze systemen op te lossen en personen op te sporen die ons netwerk in gevaar brengen om hier vervolgens maatregelen tegen te treffen.

Overige persoonsgegevens
Het komt wel eens voor dat we via supporttickets, social-media berichten of via e-mailberichten aanvullende persoonsgegevens toegestuurd krijgen waar we niet om gevraagd hebben. Hebben we deze persoonsgegevens niet nodig om je verder te helpen, dan zullen we deze – voor zover technisch mogelijk – verwijderen.

Doeleinden van de gegevensverwerking

Wij verwerken je persoonsgegevens natuurlijk niet zonder achterliggende redenen, maar hebben ze nodig voor:

  • het verlenen van toegang tot onze website en diensten, zodat je bijvoorbeeld kan inloggen;
  • het laten werken van handige functionaliteiten op onze website, zodat bijvoorbeeld je instellingen bewaard blijven bij een volgend bezoek;
  • het aangaan en uitvoeren van de overeenkomst met ons, zodat we weten op welke diensten jij recht hebt;
  • het opnemen van contact, bijvoorbeeld om je te helpen bij een probleem waar je tegenaan loopt;
  • het behandelen van je klacht, voor een lange en gelukkige relatie;
  • het beveiligen van onze diensten en het bestrijden van fraude, zodat bijvoorbeeld niet iemand anders zich als jou voordoet;
  • het behandelen van reacties op onze vacatures, zodat we beter weten of jij de juiste match bent.

Wij zullen je persoonsgegevens niet voor andere doeleinden gebruiken dan degene die hierboven besproken zijn, tenzij je daar vooraf toestemming voor hebt gegeven of wij daartoe wettelijk verplicht zijn.

 

Beveiliging

Wij nemen strenge beveiligingsmaatregelen om misbruik van, en ongeautoriseerde toegang tot je persoonsgegevens te voorkomen. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot je gegevens, dat de toegang tot je gegevens afgeschermd is en dat onze beveiligingsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden. Daarnaast maken wij gebruik van SSL-certificaten voor een veilige overdracht van je gegevens en je communicatie met ons.

 

Jouw privacy en derde partijen

Wanneer iemand ons een miljoen euro biedt om zomaar je persoonsgegevens te mogen kopen, zullen we hem vriendelijk de deur wijzen. We zullen je gegevens alleen met anderen delen in het volgende geval:

  • Voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting
    Een politievordering kan ons verplichten om jouw gegevens met de politie te delen.

Met jouw toestemming delen we je gegevens met derde partijen in het volgende geval:

  • Voor het verbeteren van onze diensten en websites
    We gebruiken software van andere partijen om te meten hoe goed een nieuwe productpagina bij jou aanslaat. Hiervoor gebruiken wij onder andere het Amerikaanse Google Analytics, waar wij een verwerkersovereenkomt mee hebben gesloten. Meer informatie over gegevensverwerking door Google Analytics vind je in de Privacy Policy van Google.

Onze haviksogen, spierballen en scherpe afspraken zorgen ervoor dat je gegevens goed worden beschermd en beveiligd, ook nadat ze gedeeld zijn met een andere partij.

 

Geautomatiseerde beslissingen

Soms nemen wij aan de hand van bedrijfsgegevens een geautomatiseerde beslissing. Hieronder leggen wij uit hoe dit gebeurt, wat hier de reden voor is en welke gevolgen dit kan hebben.

  • Wanneer een factuur niet op tijd betaald wordt, zal LogboekenOnline automatisch enkele waarschuwingen toesturen naar de niet-betalende klant. Wordt er daarna nog steeds niets ondernomen, dan blokkeren wij de diensten die bij ons worden afgenomen. Als laatste redmiddel wordt een incassobureau ingeschakeld voordat er automatisch diensten worden opgezegd.

Websites van derden
Onze privacy- en cookieverklaring zijn niet van toepassing op websites van anderen waar wij naartoe linken. Wij kunnen natuurlijk niet inzien of zij net zo netjes met je gegevens omgaan zoals wij dat doen. Beland je op een website van een ander bedrijf, vergeet dan niet om goed hun privacy- en cookieverklaring door te lezen voordat je jouw persoonsgegevens deelt.

 

Jouw privacyrechten

Als gebruiker van onze website en diensten heb jij enkele handige privacyrechten tot je beschikking. Zo kan je ons vragen om inzage in of correctie, verplaatsing of verwijdering van je persoonsgegevens. Daarnaast is het mogelijk om te vragen verdere verwerking van je persoonsgegevens tijdelijk stil te zetten of zelfs hiertegen bezwaar te maken. Wil je deze rechten inzetten of er meer over weten, neem dan contact met ons op via je controlepaneel of mail naar support@logboekenonline.nl. Om niet zomaar te sleutelen aan de verkeerde persoonsgegevens, kunnen we je vragen om je adequaat te identificeren door vanuit je controlepaneel een bericht te sturen.

 

Door nieuwe wetgeving of andere omstandigheden zullen wij onze privacyverklaring zo nu en dan aanpassen.
Deze pagina toont altijd de, huidige, meest recente versie. De laatste wijziging heeft plaatsgevonden op 28 juli 2022