OPSPOOR werkt sinds januari 2021 met het onlineplatform: LogboekenOnline. Het systeem werkt zeer soepel en is ideaal voor het digitale tijdperk waarin wij ons nu bevinden. Het systeem heeft ervoor gezorgd dat wij een digitaal archief hebben voor al onze rapporten en certificaten. Een digitaal archief zorgt dat wij gemakkelijk en snel rapporten kunnen uploaden en/of delen.
In de tijden van COVID en lockdowns, kwam dit systeem dan ook als geroepen! Door digitaal rapporten te ontvangen en keuringen uit te voeren was het niet nodig om in persoon langs de scholen te gaan. Dit zorgde dat wij de veiligheid op onze scholen hebben kunnen waarborgen en toch effectief te werk hebben kunnen gaan.
Langzaam maar zeker merken wij dat onze scholen en derde partijen gewend raken aan het systeem. Het systeem is makkelijk ingericht waardoor er geen extra cursus of uitleg nodig is. Daarnaast is het een zeer handige tool om alle partijen op elk moment van voldoende informatie te voorzien. Op het moment dat onze brandmeldinstallaties, speeltoestellen en/of dakbeveiliging namelijk zijn aangepast, onderhouden en/of goedgekeurd, verschijnt dit direct op het online platform waardoor de rapporten/certificaten direct zichtbaar zijn voor alle partijen die deze nodig hebben.
Ondanks dat we binnen OPSPOOR meer dan 35 scholen onder ons hebben, raken wij middels LogboekenOnline nooit het overzicht kwijt en hebben wij alle gegevens binnen handbereik.
Melvin Sidarta – Projectmanager Facilitair Bedrijf, OPSPOOR